kedd, november 18, 2014

A business bróker, mint gazdasági/üzleti tanácsadó és partner van jelen az adás-vételi ügyletek lebonyolításában jellemzően az eladó fél képviseletében.

Elsősorban kis és középvállalkozások bízzák meg őket olyankor, amikor a tulajdonosok vállalkozásukon túl szeretnének adni, mivel azok már olyan méretekben kinőtték magukat, amilyen méreteket a tulajdonosok nem tudnak, nem akarnak kezelni.

A business bróker tevékenységét tekintve legfőbb jellemzője, hogy az eladó fél, a kínálat szemszögéből átvállalja a teljes körű ügyintézést anélkül, hogy felfedné kilétét. Ennek előnye és szerepe, a keresleti oldal, azaz a vevő nem tudja elhatárolni egymástól az igazi tulajdonost a brókertől, ami az eladó fél szempontjából az egyik kulcs tényező a sikeres adásvétel esetében.

A business bróker, mint üzleti szolgáltatás az egyre bonyolultabb és összetettebb gazdasági csereakcióknak egyszerre „front office” és „back office” jellegű támogató folyamataira szakosodott. Ezek a tradicionális adásvételi ügyintézéstől kezdve az opciókon át, a lízingig vagy a határidős ügyletekig bármilyen tevékenységet lefedhetnek. Az ügyintézés teljes körűnek mondható egészen az eladni kívánt termékek/szolgáltatások, azaz javak értékbecslésétől a marketing ügyintézésig, a jogi szolgáltatásokig vagy a csereüzlet dokumentációjának az elkészítéséig, amelyek ugyanúgy beletartoznak, mint az üzleti tárgyalások lefolytatása vagy a pénzügyi ügyintézés. A partneri kapcsolat tartalmát az eladó fél és a business bróker között létrejövő megállapodás határozza meg.

A business bróker díjazása jellemzően órabérben történik, de a kialkudott eladási ár bizonyos százalékos értéke is meghatározható a szolgáltatásért cserébe. A szolgáltatás egy továbbfejlesztett változata az online business bróker, amikor az internet adta korlátlan lehetőségeket kihasználva gyorsítják a folyamatokat vagy éppen hatékonyabbá teszik őket az online felület segítségével. Ilyen jellegű lehet elsősorban a marketing tevékenység, aminek köszönhetően jelentős hatástöbbszöröződés érhető el a hagyományos business brókeri tevékenységhez képest. Ma már olyan online felületek is találhatóak az interneten, ahol az eladó maga választhatja ki a számára szimpatikus, megfelelő referenciával bíró business brókert vagy online business brókert. Ezek speciális (online) előszűrők ahhoz, hogy az ügyfél eljusson akár az online business brókerhez is.


Címkék:

Szólj hozzá elsőként!
Ha tetszett Önnek az olvasmány, bátran ossza meg!
comments powered by Disqus
Mégsem váltok országot Válasszon országot!
Mégsem keresek Keressen rá bármire!
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó